Comunicat din 21.02.2008
Având în vedere neclarităţile existente în Legea nr. 215/2001 a administraţiei publice locale, republicată, şi apropierea alegerilor locale din acest an, Consiliul Judeţean Ialomiţa a propus modificarea şi/sau completarea prevederilor acestei legi printr-o scrisoarea adresată:
- CAMEREI DEPUTAŢILOR
o Comisiei pentru administraţie publică, amenajarea teritoriului şi echilibru ecologic;
§ Domnului Relu Fenechiu – preşedintele
§ Domnului deputat Alecsandru Ştiucă
- SENATULUI ROMÂNIEI
o Comisiei pentru administraţie publică şi organizarea teritoriului
§ Domnului senator Tudor Panţuru
§ Domnului senator Şerban Nicolae
- Doamnei Maria Petre – europarlamentar
Textele propuse a se modifica şi/sau completa:
- art.30 alin.1 – 6 din Legea nr.215/2001 – republicată, privind administraţia publică locală.
Obiectul modificării şi/sau completării:
a) – textul să prevadă persoana, autoritatea sau instituţia căreia îi revine obligaţia/sarcina sesizării instanţei de judecată cu privire la validarea mandatului consilierilor locali, a primarului şi a consilierilor judeţeni;
b) – textul să fie completat în sensul precizării documentelor (probelor) care stau la baza validării mandatelor;
c) – în cazul validării supleanţilor să se prevadă un termen de 5 zile de la data împlinirii duratei necesare, prevăzută de lege, atacării în justiţie a actului administrativ prin care s-a declarat vacant locul unui consilier local sau judeţean.
Modificarea şi/sau completarea Legii nr. 215/2001 a administraţiei publice locale, republicată, în sensul propus de Consiliul Judeţean Ialomiţa va permite aplicarea coerentă şi eficientă a acestei legi, începând cu alegerile locale din anul 2008.
Scrisoarea se află postată pe pagina web a Consiliului Judeţean Ialomiţa în secțiunea Știri .
PREŞEDINTE,
Vasile Silvian CIUPERCĂ